Дискримінаційні дії по відношенню до учасників державних закупівель в ПроЗорро


Основна вимога до проведення публічних закупівель – це прозорість та здорова конкуренція. Це означає, що всі учасники повинні мати рівні права та шанси на те, щоб стати переможцями в боротьбі за лот. При цьому, є конкретні випадки, коли по відношенню шанси учасників можуть дуже серйозно обмежуватися. Більш того, це може проявлятися в цілому переліку дискримінаційних дій.

Ці моменти можуть бути не зовсім очевидними, тому не всі звикли звертати на них свою увагу. Це стосується всіх напрямків в сучасних електронних торгах, враховуючи і продаж арештованого майна. З такими лотами ви можете ознайомитися за посиланням sale.ueex.com.ua/filter/arrested-property

Обравши сайт української енергетичної біржі, або інший зручний майданчик з акредитацією в ПроЗорро, учасник може зіштовхнутися з наступними прикладами перешкод зі сторони організатора процедури:

  • Вимога використання власного транспортного засобу – тобто, організатор може заборонити учасникам використання орендованого транспорту, хоч цей фактор може ніяким чином не впливати на можливість користувача виконати всі умови, що прописані в договорі;
  • Обов’язковий досвід – мова йде про обов’язкову участь в спеціалізованих проектах, що також можна вважати дискримінацією по відношенню до учасника. Компанія може мати досвід роботи в конкретній сфері й бути в цьому напрямку максимально успішною, що дозволить їй не менш якісно виконати поставлене замовлення;
  • Напрацьована матеріально-технічна база в конкретному регіоні – по відношенню до компаній. що могли надавати свої послуги в близьких регіонах це також певне обмеження, що значно зменшує список користувачів, які можуть взяти участь в торгах. Це також може визнаватися, як один з варіантів дискримінації;
  • Вимоги по обладнанню, яким відповідає один або декілька виробників – це одне з найбільш очевидних та частих обмежень. Такий спосіб дискримінації уже сильно звужує коло користувачів, які можуть взяти участь в процедурі. Саме за таким принципом організатор торгів має змогу підбирати вигідних для себе переможців в торгах.

Дискримінація по відношенню до учасника – це одне з найбільш серйозних порушень зі сторони замовника.

Спеціально для контролю за діями організаторів торгів та закупівель в системі ПроЗорро передбачена система оскарження.

Згідно з цим механізмом, незадоволені учасники мають право на подачу скарги до антимонопольного комітету. Ця процедура є платною і потребує правильного оформлення заяви з доданою доказовою базою.

Якщо користувач може надати всю цю інформацію, то дії антимонопольного комітету можуть бути достатньо серйозними для того щоб відмінити результати закупівель, перезапустити тендер або ж провести повторний відбір учасників для повторного проведення закупівлі.

Що потрібно зробити, щоб отримати відповідь на вимогу в ПроЗорро

Спрощеною альтернативою скарги в системі державних закупівель є вимога. Це ще один тип оскарження, що дозволяє учасникові вказати замовнику на його не зовсім правильні дії, стосовно визначення переможця.

Якщо скарга відразу направляється до антимонопольного комітету, то вимога розглядається самим організатором торгів. Ця заява подається учасником у вільній формі, але також вимагає того, щоб до неї було додано достатньо доказів для того, щоб можна було прийняте якесь рішення.

Організатор державних закупівель або ж іншої процедури не має права на те, щоб ігнорувати такі вимоги. Більш того, він зобов’язаний давати на них відкриту відповідь, обґрунтовуючи всі свої дії.

Тому то, відповідаючи на запитання про отримання відповіді на вимогу, можна зрозуміти, що для цього достатньо лиш відправити саму заяву до організатора процедури. Далі, коли вимога буде розглянута, учасник повинен отримати відповідь на своє питання протягом 3-х днів.

Підготовка звіту про результати проведення процедури закупівлі в форматі відкритих торгів

Один з важливих пунктів, через який проходять всі переможці в торгах – це оформлення звіту про укладання угоди. В даному ж випадку, говориться про схожий звіт, але в якому акцент повинен робитися вже на результати проведеної процедури закупівлі.

Тобто, сам звіт повинен містити в собі:

  • Дані про організатора та виконавця;
  • Дата укладання угоди про постачання товарів (послуг, робіт);
  • Детальний опис умов договору;
  • Часові рамки, протягом яких було виконано замовлення;
  • Опис пропозиції учасника;
  • Фінансова звітність.

Окрім підготовки звіту з дотриманням вимог українського законодавства, його ще потрібно вчасно завантажити до системи ПроЗорро. 

Важливо, щоб сам звіт відповідав зразку на сайті ПроЗорро, тому що лише так його може бути схвалено комісією. Якщо ж в документі наявні помилки й неточності, то його доведеться переробляти.